Wednesday, November 25, 2009

Concurs nou- edita 2: "Educatia creativa" 26.11-09.12. 2009

Lume lume! Azi lansez un nou concurs cu premii. Dupa cum v-am obisnuit concursul va avea un singur castigator.

Tema concursului este: "Educatia creativa"

Concursul consta intr-un articol pe blogul vostru spre care veti pune un link sub forma unui comentariu la aceasta postare. Nu conteaza daca articolul este mai vechi sau il editati acum!
ATENTIE!!! Nu impun si nici nu recomand link spre blogul meu in interiorul articolului. Orice trimitere la blog, la campania "calitate nu cantitate in educatie: sau la persoana mea va descalifica acel articol!!!

Cerinte:
1 articolul trebuie sa fie original. OBLIGATORIU!

2 poate sa fie: eseu, referat, studiu de caz, chetionar, o poveste abstracta, o poza+text, un videoclip, o melodie sau orice altceva aveti in cap cu conditia sa fiti autorul lui.
Explicatie: Oricare ar fi natura articolului el trebuie sa capteze atentia cititorului si sa demonstreze ca in orice moment daca e prezentat unei clase de elevi, acestia sa ramana cuplati la subiect si sa devina interesati de el. Puteti sa alegeti orice materie scolara sau subiect. Poate fi un studiu asupra educatiei in general sau doar asupra unei anumite materii, dar trebuie neaparat sa fie incadrat in educatie. Articolul poate sa fie moralizator, filosofic, sociologic, geografic, astrologic, matematic, biologic, despre muzica, moda, istorie dar neaparat sa contina informatie folositoare elevilor.

3 trebuie sa contina conceptia voastra despre educatie ancorata in realitate sau nu(poate fi fictiva) si sa releve un element nou care sa faca educatia mai accesibila decat este in momentul e fata.

*Doar prima cerinta e obligatorie, celelalte doua sunt doar informative


Criterii:
1 Granatica(fara greseli gramaticale)
2 Cursivitate
3 Discurs logic(coerenta logica)
4 Problematizare
5 Argumentare
6 Concluzie

Premiul va consta in carti, diploma, un obiect decorativ si un premiu surpriza. mai concret va voi anunta saptamana viitoare pentru ca in week-end voi alege cartile si celelate premii. Suma pusa la dispozite e de 200 de lei oferita de Zad media

concursul se incheie in 9 decembrie si castigatorul va fi anuntat in 9 sau cel tarziu in 10

Succes tuturor!

Sunday, November 22, 2009

Am o problema cu idolii

Fan se numeste cel ce declara iubire vesnica, sau pana la moarte unei anumite persoane care profita de pe urma acestui fan si face bani, mai multi decat merita

Idol e acel om care poate ca are un talent, ajunge sa fie cunoscut prin intermediul mass-media si profita de pe urma celor care ii indragesc

Sa luam de exemlu:
fan mircea badea
fan guta
fan metalica
fan EBA
fan Alina Plugaru
fan Ceausescu
fan Hitler
fan Regina
fan Mircea Radu
fan Madonna
fan (as vrea sa dau un nume de formatie dance din Romania dar nu0mi vine nimic in minte, poate Treidinti, dar nu sunt sigur)
fan Iris

Dintre cele doua categori, cei care au de pierdut sunt fanii si cei care castiga sunt idolii. Fanii pierd bani, timp, isi risipesc talentul, si fac totul pentru idolii lor

Tu ce vrei sa fi?
fan sau idol?

Metrosexual sau EMO?

Nu stiu daca voi ati observat, dar moda care predomina in randul tinerilor, in ziua de azi e disputata de cele doua curente; metrosexualii cu hainele lor "fine", si EMO cu hainele lor "negre". Dar putini stiu si observa ca in esenta cele doua curente sunt unul si acelasi, sau mai bine spus "aceasi Marie cu alt palarie". Explicatia e una simpla: Amandoua curentele pun accentul pe coafura manichiura si pedichiura. Poate ati observat ca metrosexualii si EMO se preocupa foarte mult de machiaj, de pensarea sprancenelor si al altor zone sensibile, de pilatul unghilor si lacuitul lor, de alifiile care te fac sa areti ca o papusa, de coafura tot mai extravaganta... motivele pentru care cele doua curente isi aleg adeptii sunt aceleasi, si cand spun motive ma refer la influentele sociale din cauza carora un tanar isi alege moda pe care o urmeaza: cercul de prieteni, muzica pe care o asculta, probleme personale sau complexele. In primul rand, prietenii sunt principalul motiv pentru care un tanar isi alege drumul in materie de imbracaminte, in al doilea rand apare muzica, dar e un motiv secundar deoarece si aceasta alegere se afla in stransa legatura cu prietenii, in al treilea rand apar problemele personale sau complexele reprezentate de nemultumiri materiale, spirituale, fizice si psihice, toate se rezuma la o atitudine si un mesaj pe care vrei sa-l transmiti.

In fine, toate aceste consideratii demonstreaza inca o data zicala "haina nu-l face pe om" si as merge si mai departe si spun ca nici muzica nu-l face pe om, toate sunt doar o iluzie, o aparenta, iar in esenta toti oamenii sunt aceeasi sau daca nu sunt la fel, cel putin nu ii putem delimita prin moda. Am aici de facut trei remarci:

1. Curentul EMO e o continuare mai trendy a curentului punk
2. Curentul metrosexual e o continuare al stilului Fancy
3. Esarfa o intalnim ca acesoriu in amandoua curentele, ea face legatura dintre doaua stiluri diferite

P.S. Nu sunt expert in moda(nu stiu sa ma imbrac) sau muzica(sunt afon), iar afirmatile mele sunt amatorisme...sper sa ma contraziceti :)

Coca Cola de la Sarabatorile vin la Ce stupid!

Prima reclama la coca cola pe care am vazut-o a fost "Sarabatorile vin" ocazie cu care nu-mi mai puteam scoate din cap cantecul enervan din reclama, am ajuns la un moment dat sa cant chiar pe strada sarbatorile vin, sarbatorile vin...ce stupid!

Ultima reclama e cea cu... nici nu stiu cum sa-i spun...are imaginatie, efect, ceva special si arata evolutia advertisingului din 96' si pana azi. In trecut fiecare reclama mare facea referire la elemete/evenimete majore din viata oamneilor pentru un anumit produs, acum totul devine abstract si amuzant, cateodata chiar sadic, dar totul pentru a atrage cat mai multa lume sa vizualizeze reclama. Totusi, am observat ca reclama "Sarbatorile vin" de la coca cola a revenit si anul acesta pe ecrane...de ce nu-mi dau seama, probabil deoarece se poarta stilul vintage...oricum PR-ul Coca Cola in Romania a pierdut teren in fata altor bauturi racoritoare mult mai slab promovate decat celebra Coca Cola(de aceea se pare ca s-a inchis fabrica din Bucuresti)

Schimbare!

A.S. Nu, nu are legatura cu alegerile, daca asta ati crezut!

De azi si pana voi da faliment ma voi numi Zad, dupa agentia de publicitate pe care o detin. Motivele sunt intemeiate doarece vreau sa gandesc si in timpul liber tot ca un advertiser novice ce sunt(da sunt novice dar de persectiva). Pentru cei care urmaresc blogul de la inceput le spun ca nu am renuntat la proiectele de viitor despre care am scis aici ci le voi continua atunci cand voi reusi sa castig atatia bani incat sa-mi permit. In momentul de fata, proiectului "Calitate nu cantitate in educatie" ii voi aloca un buget de 500 de lei plus banii investiti de ceilati parteneri. Totul depinde acum de promovarea campaniei de sensibilizare a profesorilor pentru ca daca nu tine nu voi mai investi nimic, totul depinde de targhetul fixat, adica afisul(care nu contine elemente publicitare) sa apara pe 50 de site-uri/bloguri. Pana acum a aparut de 4 bloguri. Asa ca nu va sfiiti sa postati afisul si pe blogu vostru deoarece nu va costa nimic, doar pe mine si pe cei care investesc in campanie ne uscati de bani. O alta problema e un pseudo-blog meet care va avea loc in Baia Mare pe data de 16 Decembrie la ora 16 in Thailanda Pub. Siner, nu mi se pare corect ca, atunci cand i-am propus initiatorului blog meet-ului sa ma ocup de promovare din bugetul propriu nu mi s-a dat ocazia deoarece, consider eu, blog meet-ul acesta e doar o forma de a-si promova blogul, avand in vedere ca, in loc sa puna pe afis blogul "blog meet" creat de cativa baimareni pe afis, dansul si-a pus propriul blog. Ii urez un blog meet fericit!



A.S. Nu, nu are legatura cu alegerile, daca asta ati crezut!

Thursday, November 19, 2009

Campania "Calitate nu cantitate in educatie!"

http://bloglegatcusarma.blogspot.com/

http://ofticatu.blogspot.com/

http://management-resurseumane-asigurari.blogspot.com/

http://tuning-cars-show.blogspot.com/

http://birturi.blogspot.com/

http://boldul-coperativa.blogspot.com/

http://mobila-newdesign.blogspot.com/

http://zbor-de-plumb.blogspot.com/

http://retete-practice.blogspot.com/

http://cu-despre-muzica.blogspot.com/

http://video-funny-blog.blogspot.com/

http://jokers-women.blogspot.com/

http://whitejully.blogspot.com/

http://mai-pe-ocolite.blogspot.com/

http://informare-droguri.blogspot.com/

http://apocalipsa-acum.blogspot.com/

http://scriu-despre-mine.blogspot.com/


http://recenziicartinoi.blogspot.com/

http://dictionar-filosofie.blogspot.com/

http://geografia-romaniei.blogspot.com/

http://5tuningdays.blogspot.com/

http://tulghies.blogspot.com/

http://impotrivacurentului.blogspot.com/

http://fotballaddict.blogspot.com/

http://artizanul.wordpress.com/

http://musaiunblog.wordpress.com/

http://libertateaadevarata.blogspot.com/


http://100ro.blogspot.com/

http://baimareanul.com/

http://filosofiaenecesara.wblog.ro/

http://www.zad.host22.com/

http://ideijeniale.tumblr.com/

http://ionelmarchis.wordpress.com/

http://www.fabricadeidei.net/

Caliate vs cantitate in educatie

Ideea acestei campanii pe care, vreau sa o lansez in curand, am preluat-o de la prezentatorul emisiunii PAREREA MEA, Sandu Barbu de la televiziunea AXA TV TRANSILVANIA, idee accentuata si de ultima postare de pe blogul Lady Rose numita "Logica e logica!"

Ideea Domnului Sandu Barbu se refera la cantitatea enorma de informatie pe care un elev trebuie sa o asimileze intr-un timp scurt, cantitate pe care se pune accentul in majoritatea institutilor de invatamant si modul de notare al elevilor de catre profesori care nu pun accentul pe calitatea raspunsului ci pe cantitate. Totul porneste de la o sinucidere care a avut loc recent al unui elev care dupa ce a primit doua note de 3 la matematica s-a sinucis. Vina se crede a fi impartita intre profesorul care a dat notele si parintii care il amenintau pe elev ca il vor face de rusine in fata clasei daca nu trece clasa. Dar adevarata problema, subliniata de domnul Sandu Barbu e cantitatea de informatii care i se cere unui elev pentru a trece clasa. Tot dansul considera ca nu toti elevii au aceeasi capacitate mentala de a asimila o mare cantitate de informatii, dar calitatea unei informatii cat si explicarea ei intr-un mod creativ face ca orice elev, oricat de slab pregatit poate intelege o teorema sau o lege fizica. Trebuie sa reamintesc ca invatamantul de stat trebuie sa aiba un nivel mediu de predare nu unul avansat asa cum cred unii profesori ca e normal. Pe langa aceasta ideea am citit azi o postare de pe blogul Lady Rose numita Logica e logica prin care, autoarea blogului demonstreaza cum se poate preda o lectie de logica/filosofie fara o prea mare cantitate de informatii si cuvinte pompoase doar pentru snobismul profesorilor de a se considera supreriori celorlati.

Asadar, avand aceste doua informatii la indemana m-am hotarat sa continuu ideea campaniei domnului Sandu Barbu care invita pe oricine sa se alature sustinerii unei mai mare pondere de calitate si o mai mica pondere de cantitate in scoli si licee

Acum, nu pot sa inchei decat prin promovarea emisiunii PAREAREA MEA si prin a cere oricui poate sa ma puna in legatura cu domnul Sandu Barbu sau sa-mi dea o adresa sau un telefon la care sa-l gasesc pentru a definitiva aceasta campanie atat pe bloguri cat si la televiziune si in scoli, licee, universitati si cercuri pedagogice pentru a sensibiliza si a deschide ochii atat profesorilor cat si elevilor cu privire la aceasta problema

Deci:„Părerea mea” este o încercare de a trezi simţământul că ideile şi părerile noastre contează şi că individualitatea fiecăruia este un bun sinonim cu democraţia însăşi. O emisiune despre subiectele fierbinţi ale zilei, dar şi despre dileme morale şi etice; ruperile de ritm ale emisiunii „Părerea mea” sunt ediţiile speciale, care tratează un subiect sau oferă lumină asupra unei ore de viaţă, acolo unde o surprinde camera de filmat.

Difuzare: În fiecare dimineaţă de luni până vineri între orele 9-10 pe AXA TV TRANSILVANIA.


Realizator: Sandu BARBU

Va rugam pe toti sa va alaturati acestei campanii!

Tuesday, November 17, 2009

teoria formelor fara fond aplicata pe bloggerasi

Aceasta teorie se refera la:
-prejudecati deoarece prejudecatile sunt idei preconcepute pe care le expunem fara a le cunoaste fondul. De exemplu am intalnit pe un blog al unui autor roman stabilit in Irlanda o afirmatie comform careia tiganii ar fi hoti. Explicatia dansului,o eroare de altfel prin care si-a demonstrat singur greseala a fost urmatoarea: unii tigani sunt hoti deci toti tiganii sunt hoti, precum si faptul ca romanii, in Irlanda sunt considerati hoti, adica unii romani sunt hoti deci toti romanii sunt hoti, prejudecata cu care acest bloggeras nu era de acord. Ca sa concluzionez, dansul nu era de acord ca toti romanii sunt hoti si ca el la randul lui e considerat hot, dar tocmai el afirma sus si tare ca toti tiganii sunt hoti. Sunt sigur ca daca il intrebam daca irlandezii sunt betivi mi-ar fi raspun ca toti irlandezii sunt betivi, avand in vedere ca unii dintre ei sunt betivi.
-exprezii si cuvinte preluate din alte limbi, desi nu exista o nevoie acuta a acestor expresii, care au, dealtfel corespondent in limba romana. Aceste expresii le intalnim pe unele bloguri pentru a stiliza si a inflori ideea expusa sau a ascunde de ochii parintilor anumite injurii, mai mult idea expusa nu are inteles logic deoarece nu respecta nicio lege logica. Unii dintre voi, cei sentimentalisti veti spune ca asa au simtit iar cei prosti vor spune ca asa au ei chef sa scrie si ca traim intr-o tara libera si democratica unde putem face ce ne taie capul. Problema e ca mesajul transmis nu are continuitate si nici finalitate. Expresii de genul "fuck off" sau chiar mai urate, devin insuportabile si fara rost fiind o marca a tinerilor care considera injuriile o forma de divertisment. Educatia acestor tineri cred ca lasa de dorit deoarece nu e posibil sa faci public expresii triviale fara ca tu ca autor sa ai voie sa urmaresti programe care contin astfel de expresii.

Sunday, November 15, 2009

Azi suntem sentimentali

Ploaia de azi, va fi(tu zici fii) cea de maine si cea de maine va fi(iarasi tu zici fii) cea de azi, iar sunetul ploii te orbeste ca un soare izbitor si nu vezi lumina din launtrul tau.Nimic nu e ceea ce este(zici tu), dar totul este ceva care daca are un nume va fi cunoscut de oameni, iar daca nu , atunci va fi descoperit de mine
19 martie 2009 12:02


Cand am ajutat la nasterea lumii, m-am gandit ca merit mai mult decat un pahar de apa, si aia culeasa din marea de ploaie dar nu am primit mai mult...Merit mai mult, decat doua cuvinte scrise de tine pe inima mea...ajuta-ma dumnezeirea ta sa trec peste desfiintarea mea, nu-mi ascunde fericirea, adevarul, cunostinta, absurdul si iubirea doar pentru ca Tu poti sa ma misti ca o papusa.Tot ce am scris e doar o gluma, facuta de tine prin mana mea, doar ca sa-ti bati joc de o fiinta tocmai de Tine zamislita. Fie dupa voia Ta, crede si nu cerceta!!!

Saturday, November 14, 2009

10 vizualizari unice/zi

dupa un calcul rapid cam asta e media vizualizarilor pe acest blog...pentru unii e putin, pentru mine e acceptabil. Din cele 10 vizualizari una e a mea...pentru ca ma urmaresc si imi place ce scriu :p

Prostimea se duce la "referendum"

Dragilor bloggerasi, va rog foarte frumos, atunci cand mergeti sa votati scaderea numarului de parlamentari faceti o prapastie intre presedintele Romaniei si candidatul Basescu la presedintie. Baselu va manipuleaza cum vrea el, isi face campanie pe banii statului, acei bani pe care vrea el sa-i salveze prin scaderea numarului de parlamentari. Faceti un calcul simplu: campania pentru referenum costa in jur de 3 miloane de euro=cam atat castiga Romania prin scaderea numarului de parlamentari in 5 ani.

Daca votezi afirmativ la referendum, nu-l vota si pe Baselu presedinte doar ca el a avut ideea "stralucita" de a-si face campanie electorala pe banii statului!!!

Friday, November 13, 2009

Criza de idei

Se pare ca in perioada asta nu numai criza de capital tine capul de afis al intregii lumi ci si o criza spirituala care se manifesta in toata lumea prin lipsa de idei ingenioase, dar si prin aparitia unor idei mai putin ingenioase. Una dintre ele e campania si site-ul/blogul www.spunesitu.ro... mi se pare cea mai penibila idee din ultimii ani in care se investesc milioane de euro fara niciun rezultat. Alta e ideea Urdei de a interveni in direct la realitatea fm si a se lauda pe siesi. Alta e ideea presedintelui jucator de a-si face campanie pe seama unui referendum...cam asta e top 3 cele mai penibile idei de criza din Romania, dupa gandirea mea de elev repetent. Din criza asta se poate iesi doar cu ajutorul oamenilor care cred cu adevarat in ideile lor, oameni increzatori in ceea ce fac...nu sunt un om care promoveaza manipularea sau turma care urmeaza magarul doar pentru ca acesta se crede imparat de aceea nu vreau sa votez... nu vreau sa votez idei proaste, sau exagerate...cei care merg la vot se mint singuri, sau sunt mintiti ca pot sa schimbe ceva...ei chiar pot dar aceasta schimbare nu e importanta pentru noi, cei de rand ci doar pentru ei, pentru cei care isi impart puterea...nu ma intereseaza cine conduce Romania deoarece toti o vor face la fel!

Thursday, November 12, 2009

Secretul succesului

A.S. Un pupitru, o plasma in stanga, un notebook in dreapta si un maimutoi in centru valoreaza in jur de 1,3 miloane de euro din ianuarie si pana azi, dupa spusele maimutoiului.


Pe langa cele spuse mai sus se mai adauga si o masina primita in schimbul unui contract de publicitate pe site-ul sau cu 30 de mii de vizualizari pe zi, articole in fiecare zi in ziarele de scandal dar si in cele mai "serioase", imitatii proaste ale acestui maimutoi de catre alti maimutoi si celebra afirmatie "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul" intalnita pe buzele multor romani, fie ca acestia sunt inteligenti sau mai putin inteligenti.


P.S. Pe langa astea se mai adauga si cealalta parte a succesului cu dusmani celebri, amenintari repetate si clipuri electorale sau parodi ale acestui maimutoi plin de el